Богословське відділення / 8 березня 2012 року в університетському храмі було звершено вечірню Літургію Ранішосвячених Дарів,
: ГОЛОВНА :: ІСТОРІЯ ФАКУЛЬТЕТУ :: НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС :: ВИКЛАДАЧІ :: СТУДЕНТИ :: АБІТУРІЄНТУ :: ВИПУСКНИКИ :
: ХРАМИ :: КОНТАКТИ :: БІБЛІОТЕКА :: Студентське товариство «ACADEMIA ORTHODOXA» :: Державне визнання документів про вищу духовну освіту :: Переведення на навчання/Придбання другої вищої освіти :

Розклад занять



Наш банер




8 березня 2012 року в університетському храмі було звершено вечірню Літургію Ранішосвячених Дарів

8 березня 2012 року, в день пам’яті першого (ІV) і другого (452) знайдення глави Іоана Предтечі, за ініціативи керуючого богослужбовою практикою Богословського відділення доц. свящ. Миколая Лагодича, в університетському храмі Трьох Святителів вперше було звершено вечірню Літургію Ранішосвячених Дарів.

img_6664_500

img_6667_500

Богослужіння розпочалось  о 15 годині читанням 9-го часу та зображальних. Від так

img_6669_500

img_6672_500

img_6674_500

розпочалась Літургія Ранішосвячених Дарів. Богослужіння очолив клірик храму свящ. Миколай

 

img_6680_500

img_6683_500

img_6685_500

Лагодич у співслужінні студента VІ курсу свящ. Богдана Сливки – настоятеля парафії св. пророка

 img_6690_500_01

img_6691_500

img_6695_500_01

Іллі  м. Заліщики Тернопільсько - Бучацької єпархії.

img_6698_500

img_6701_500

img_6703_500

Після завершення Літургії

img_6706_500

була відслужена панахида за спокій та прощення гріхів усім померлим християнам.

img_6708_500

Фотолітопис з вечірньої Літургії Ранішосвячених дарів.

Дуже часто ми забуваємо про те, що Літургія Ранішосвячених Дарів – це вечірнє богослужіння під час якого віруючим пропонуються для причастя Святі Дари, освячені на попередній повній Літургії за чином св. Василія Великого або св. Іоанна Золотоустого і зберігаються на престолі. Вечірня – богослужіння тихе й скромне.

Шостий Вселенський Собор 52-м правилом затвердив повсюдне звершенення Ранішеосвяченої літургії в дні Святої Чотиридесятниці, щоб не позбавляти віруючих таємничого спілкування з Господом і разом з тим не порушувати посту і покаяння звершенням урочистої повної літургії.

Євхаристія, на відміну від усіх інших богослужінь, не має одного встановленого часу звершення. За задумом, час її звершення залежить від дня, в який вона відбувається. Так, по великих святах відповідно до 8 розділу Типікону належить служити Літургію дуже рано: «в неділю Літургія відбувається на початку третьої години (9:00 ранку). Але коли свято без всеношної то і Євхаристія звершується пізніше, а в малі свята іще пізніше – в 8 розділі Типікону вказано про те, що в суботу Літургія відбувається на початку четвертої години (10 година ранку), а в менші свята і інші дні відбувається на початку п'ятої години (11 година). Нарешті, в дні суворого посту, до Причастя належить підходити уже після полудня.

Оскільки в даний час ці правила призабуті, для більшості залишається не ясним, чому ж наприклад у Святвечір повна літургія починається вечірньою...

Сама суть цих правил єдина і проста: Євхаристія є завершеним етапом приготування до неї, тому то і час її звершення залежить від протяжності посту, що готує нас до неї.

Оскільки за Уставом у Великий піст тільки надвечір дозволяється вживати їжу, то й Літургію Ранішосвячених Дарів належить звершувати ближче до вечора, "в 9-й годині", тобто в 15 годин за звичним для нас обчисленням часу доби. За тією ж логікою, у святвечір Різдва і Богоявлення, дні суворого посту, Євхаристія повинна звершуватися після вечірні.

Ці правила можуть здаватися незрозумілими або застарілими або просто другорядними, але насправді вони показують основний принцип православної богослужбової духовності: Євхаристія є вершиною приготування до зустрічі з Христом. У Церкві найголовнішим виразником такого приготування є піст. Досконалий піст вінчається Причастям, котре на літургії Ранішосвячених Дарів це відбувається підчас вечірньої.

Але оскільки утримання протягом майже всього дня від їжі та пиття для багатьох є надто важке, то з плином часу Літургію Ранішосвячених Дарів стали здійснювати у все більш і більш ранні години. І нині ця Літургія уже звершується у першій половині дня, хоч це і суперечить Уставу (на літургії вже згадуються святі наступного дня, тому звершувати цю службу вранці трохи дивно) і логіці устрою денного богослужіння.

Тому 28 листопада 1968 року на засідання Священного Синоду Руської Православної Церкви було прийнято  постанову про звершення Божественної літургії Ранішосвячених Дарів ввечері. Синод також постановив й те, що при здійсненні Божественної літургії Ранішосвячених Дарів у вечірні години літургічний піст повинен тривати не менше шести годин.

Багато вірян з рішення Синоду зробили свої висновки: на вечірній Літургії Ранішосвячених Дарів можна «причаститися після роботи» поснідавши йдучи на роботу, але таке твердження суперечить логіці уставу. Сенс вечірньої літургії – зовсім не в тому, щоб дати можливість причаститися після роботи, а в посиленні посту (в даному випадку потрібне повне утримання від споживання їжі). У такий день причасники повинні тримати піст не до ранкової служби, як завжди, а до другої половини дня. Таким чином, при здійсненні літургії Ранішосвячених Дарів ввечері пост стає більш суворим.


Версія для друку
Автор: fMykolaj
Дата створення: 2012-03-08
Рубрика:
Перегляди: 3696

Пошук

Наші друзі

Івано-Франківський Богословський Інститут ім. преп. Феодосія Манявського

Вища Богословська Академія при Івано-Франківському Єпархіальному Управлінні ПЦУ

Київська Православна Богословська Академія

Дніпровська Духовна Семінарія

Львівська Православна Богословська Академія

Волинська Православна Богословська Академія

cerkva.te.ua

Рівненська духовна семінарія

Львівська духовна семінарія святого апостола і євангелиста Іоана Богослова


eXTReMe Tracker

Пишіть нам. Е-mail:
Всі тексти, зображення, ілюстрації та інший вміст цього веб-сайту є власністю
Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ ім. Ю. Федьковича.
При використанні будь-якої інформації з даного сайту посилання
на
www.bogoslov.cv.uaОБОВ’ЯЗКОВЕ.